Cómo funciona JustAnswer:
  • Preguntar a un Experto
    Los expertos tienen muchos conocimientos valiosos y están dispuestos a ayudar en cualquier pregunta. Credenciales confirmadas por una empresa de verificación perteneciente a Fortune 500.
  • Obtener una respuesta profesional
    Por correo electrónico, mensaje de texto o notificación mientras espera en su sitio.
    Haga preguntas de seguimiento si lo necesita.
  • Garantía de satisfacción plena
    Garantizamos tu satisfacción.
Formule su propia pregunta a Manuel
Manuel
Manuel, Formador
Categoría: Informática
Clientes satisfechos: 8
Experiencia:  6 años impartiendo cursos de F.P.O. informática de usuario. Tele-tutor y formador a distáncia
53301575
Escriba su pregunta sobre Informática aquí...
Manuel está en línea ahora

My wife (screen name KarinMiles) has been using Windows Live

Pregunta del cliente

My wife (screen name KarinMiles) has been using Windows Live Mail to access her AOL email account via your POP3 and SMTP servers for more than a year. For the last three days, none of her sent mail goes out. It just stays stuck in her outbox. I had a similar problem with Microsoft Outlook a few months ago, but it self-corrected after a week or so. Got any idea what's causing this problem? Incoming mail seems to be OK. There are no error messages.

Windows Web Mail is working.

BTW, how can I get this in English--I live in Mexico, but my technical Spanish is not good.

Thanks,
D.
Enviada: hace 6 año.
Categoría: Informática
Experto:  ratonxi escribió hace 6 año.
hi, thanks for using JustAnswer:


If the problem is only related to send emails, then you will have to reconfigure your SMTP server settings. To change the SMTP settings follow these steps:

1. Open Windows Mail by clicking the Start button , clicking All Programs, and then clicking Windows Mail.


2. Click the Tools menu, and then click Accounts.


3. Under Mail, click your e-mail account, and then click Properties.


4. Click the Servers tab, and then enter the new mail server in the Outgoing Mail (SMTP) box.


5. Select the My server requires authentication check box.


6. Click Settings, click Log on using, and then enter the user name and password XXXXX the outgoing mail server.



The AOL SMTP correct settings are:


AOL Mail SMTP server address: smtp.aol.com

AOL Mail SMTP user name: Your AOL Mail screen name (what comes before "@aol.com" in your AOL Mail address; if your address [email protected], for example, the corresponding screen name is "me")

AOL Mail SMTP password: Your AOL Mail password

AOL Mail SMTP port: 587

AOL Mail SMTP TLS/SSL required: yes



Introduce these settings in your Windows Live Mail account and your are done!


Regards! Hope that helps!






















Editado por ratonxi el 16/12/2010 a las 23:22 EST
Cliente: escribió hace 6 año.
Good idea, and accurate information, but I already knew all of that. (I am a retired software engineer and have worked with Windows since Version 1.02!)I had already checked the SMTP setup.

Got any other ideas?

BTW: I have been having a similar problem at our home in Pátzcuaro, Mich. Sometimes, AOL's SMTP server just doesn't respond for long periods of time (many hours), but Outlook gives a me coherent error message in that case. At my wife's home in Ajijic Live Mail doesn't work at all--and no error messages. Mail just stays in her Outbox, and apparently the mail never gets to AOL. I really suspect some problem with Telmex, but I can't guess what it might be.
Experto:  Manuel escribió hace 6 año.
Puede darse el caso, que su router tenga la IP dinámica y que cuando se le asigna la nueva dirección esté bloqueada por algún motivo y no le deje enviar mensajes ya que lo considera SPAM.
Apague el router durante 10 minutos y vuelva a encenderlo, para que al conectarse se le asigne otra IP.

En el caso, que siga sin funcionar solicite a su proveedor que le asigne otra IP y si és posible que sea fija y se evitará futuros problemas.
Saludos

Editado por Manuel el 21/12/2010 a las 9:26 EST