Cómo funciona JustAnswer:
  • Preguntar a un Experto
    Los expertos tienen muchos conocimientos valiosos y están dispuestos a ayudar en cualquier pregunta. Credenciales confirmadas por una empresa de verificación perteneciente a Fortune 500.
  • Obtener una respuesta profesional
    Por correo electrónico, mensaje de texto o notificación mientras espera en su sitio. Haga preguntas de seguimiento si lo necesita.
  • Garantía de satisfacción plena
    Garantizamos tu satisfacción.
Formule su propia pregunta a Juan Ramón S...
Juan Ramón Soto Gtz.
Juan Ramón Soto Gtz., Mecánico
Categoría: Coche
Clientes satisfechos: 1434
Experiencia:  Jefe de Mantenimiento
67933851
Escriba su pregunta sobre Coche aquí...
Juan Ramón Soto Gtz. está en línea ahora

Continúa el código de falla 0721 después de haber hecho todas

Esta respuesta ha recibido una valoración:

Continúa el código de falla 0721 después de haber hecho todas las reparaciones y revisiones; solamente se presenta al encender las luces principales.
Te atiende juan Ramon, saludos
lo que el tecnico tiene que aser es revisar los sensores de salida y de entrada de velocidad de la turbina, y revisar el alambrado de esos sensores y los tierras, estos sensores los puede revisar y ver el valor de la velocidad de los sensores por madio del escaner. tienes que borrar los codigos de la computadora y manejar el carro por 20 minutos o hasta quese te vuelva a encender la lus de chek engine y escanearlo de nuevo. pero no tienes que reparar la transmicion, en el peor de los casos tienes que cambiar la computadora de la Transmisión.
Además debes de revisar que no se esté calentando la transmisión y que este tenga su sensor bien conectado.
Estaré al pendiente
Atte
Juan ramon
Sabes inglés?
Te envío los siguientes. En caso contrario té lo traduciré respecto a esta falla ok?
This code is similar to codes P0721, P0722 and P0723 Symptoms Symptoms of a P0720 trouble code may include: Delayed shifts Speedometer not working Check Engine Light illuminated (Malfunction Indicator Lamp) Potential Causes Causes of this DTC may include: Output shaft speed sensor Electrical wiring or connections Transmission fluid temperature sensor Diagnostic / Repair Steps Output shaft speed sensor - The OSS sensor operates by passing an electrical current through the sensor, as the reluctor ring or gear on the end of the transmission output shaft rotates, the voltage changes in relation to the speed. This is usually displayed as a frequency or a voltage that corresponds to the speed of the shaft rotation. Some vehicles use a plastic gear on the end of the OSS sensor. Remove the OSS sensor from the end of the transmission and check the condition of the gear to determine if the teeth are missing or worn and replace the gear if necessary. Check the wiring harness for any possible signs of damaged wiring, or loose connections. Check the resistance of the OSS by removing the harness connector and using a Digital Volt Ohm Meter (DVOM) set to the ohms scale, with either lead on each of the terminal connectors. Resistance should be within specification determined by the factory shop manual. If the resistance is out of range or over limit (OL), replace the sensor. Check for power going into the sensor, and at the PCM harness connector using a factory wiring diagram as reference. If the OSS sensor is inline with the TFT sensor, the voltage will vary based on the temperature of the transmission fluid. Using a graphing volt meter or oscilloscope set to the duty cycle scale with the positive lead on on the signal side of the sensor either after the sensor or at the PCM/ECM harness connector, and the negative lead to a known good ground. The duty cycle will only be displayed while the vehicle is in motion or the tires are spinning. If the duty cycle has any dropouts in voltage or the voltage is out of the manufacturers specifications, suspect excessive resistance in the TFT sensor, wiring harness or the OSS sensor itself. If an advanced scan tool is available, the OSS sensor signal can also be monitored while driving the vehicle. Electrical wiring - Check the wiring harness for any loose connections, loose wiring, or dirty terminals. Unplug each of the harness connections from the vehicle wiring harness, output shaft speed sensor, TFT sensor if equipped and the PCM/ECM. Using the the DVOM set to the ohms scale, with one lead on each end of the harness connectors using the factory wiring diagram as reference, check for excessive resistance. If resistance is very high, trace the wiring back through the circuit between each connector to determine the cause. If resistance indicates an over limit (OL) reading, look for any a broken or damaged wiring. Check for a short to ground in the wiring harness sections by moving either the positive or negative lead to a known good ground. The volt meter should indicate an OL reading, if there is resistance present, there may be a short to ground and the wiring harness should be checked for pinched or damaged wiring, or areas that could be rubbed through touching the vehicle chassis. Check for a short to power by switching the DVOM to the volts scale, with the positive lead on the wire being checked and the negative lead on a known good ground with the key in the run or on position. No voltage should be present, if there is voltage present there may be a short to power - check the wiring harness for any pinched or damaged wires that may have come in contact with eachother. Transmission fluid temp sensor - On vehicles equipped with a TFT sensor in-line with the OSS sensor, the TFT sensor can be checked for resistance by using the DVOM set to the ohms scale. With the transmission wiring harness connector disconnected, using the factory wiring diagram as reference to locate the appropriate wires to the TFT sensor at the transmission side of the connector and the positive and negative lead to either of the two wires, the DVOM should be reading resistance within factory specifications. If the reading is out of specifications or over limit (OL), replace the TFT sensor inside the transmission. Check for a short to ground by moving either of the leads to a known good ground, the volt meter should be reading very high resistance or over limit (OL), if there is very little resistance found, suspect a short to ground, or a short inside the transmission internal wiring harness. Check the vehicle side of the transmission harness connector for power from the PCM/ECM using the factory wiring diagram as reference. Set the DVOM to volts scale with the positive lead on the power supply wire from the PCM/ECM and the negative lead on a good known ground, the voltage reading should be battery voltage or 5 volts reference voltage. If the voltage is ot of specifications, suspect a possible short to ground, faulty PCM/ECM, or a problem in the wiring between the transmission and the PCM/ECM
Gracias te atiende juan ramon
Revisa el arnés o el cableado de llegada a este sensor de velocidad. Claro si al borrar el código d ella computadora de tu coche regresa de nuevo, este sensor deberá estar bien conectado a su cableado y a su tierra para evitar esta falla. Checalo.
Te atiende juan ramon
Cliente: escribió hace 3 años.
Repasaré con el mecánico cada paso, pero quiero que conozca lo que se ha intervenido: reparación de transmisión ZF5hp19 con el kit original, cambio de sensores de entrada y salida de velocidad de la turbina, cambio del convertidor de torque, cambio de mazo de cables de la caja de cambios que incluye sensor de temperatura de aceite, batería y alternador nuevos, revisión de todas las masas del vehículo, cambio sensores ejes de levas, cambio del sensor maf. Se ensayó con tres computadoras de transmisión de otros vehículos iguales y se presenta la misma falla original: limp mode solamente cuando se encienden las luces principales del vehículo, estando frio o caliente. Si no se encienden las luces, nunca se presenta el fallo bajo ninguna condición. Se reprogramó la centralita de las luces en el concesionario. Es posible tener una orientación acerca del motivo por el cual la falla se presenta SOLAMENTE al encender las luces principales del vehículo? Gracias
Si solo al encender las luces , esto quiere decir que se tiene un cable cruzado en el ramal que sale y llega a la ploga del sensor. Por lo que hay que revisar los arneses eléctricos. Este es un problema eléctrico y revisa la tierra hacia el armazón del coche , ya que al conectar llave y encender luces ocurre esto, por lo que hay pérdida de energía o le llega de más a este sensor lo cual la computadora lo registra como aumento en el sensor en su tensión. Y quiere realizar o inyectar de más para realizar el cambio necesario.
Juan ramon
Cliente: escribió hace 3 años.
Gracias, revisaré lo que recomienda y le informaré el resultado.
Revisa la tensión del sensor no deberá llegar más del voltaje necesario y o de que le falte voltaje para que envíe la señal y este realice la sincronización necesaria con la computadora. No te marca algún corto cuando lo llecas con el voltímetro u ohmetro.
Estaré al pendiente
Juan Ramon
Juan Ramón Soto Gtz. y otros otros especialistas en Coche están preparados para ayudarle