Cómo funciona JustAnswer:
  • Preguntar a un Experto
    Los expertos tienen muchos conocimientos valiosos y están dispuestos a ayudar en cualquier pregunta. Credenciales confirmadas por una empresa de verificación perteneciente a Fortune 500.
  • Obtener una respuesta profesional
    Por correo electrónico, mensaje de texto o notificación mientras espera en su sitio. Haga preguntas de seguimiento si lo necesita.
  • Garantía de satisfacción plena
    Garantizamos tu satisfacción.
Formule su propia pregunta a JoseM
JoseM
JoseM, Abogado
Categoría: Legal
Clientes satisfechos: 9609
Experiencia:  ABOGADO ICA BURGOS. I speak english
54639574
Escriba su pregunta sobre Legal aquí...
JoseM está en línea ahora

Jazztel me molestando acosándome y también amenazándome con

Esta respuesta ha recibido una valoración:

Jazztel me molestando acosándome y también amenazándome con sus facturas pendientes. Les he explicado toda la situación en mi carta a Jazztel de fecha 28 de julio de 2020. No han respondido a mi carta y siempre me llaman y me molestan. No estoy interesado en reclamar nada, pero no quiero pagar como dicen. Encuentra la correspondencia completa adjunta a Jazztel. De acuerdo con su ley, esperé 30 días sin ninguna respuesta, dónde estoy equivocado.
JA: ¿Tienes algún tipo de documento que pueda respaldar tu queja?
Customer: Si
JA: ¿Hay algúna otra cosa que quieras que sepa el abogado?
Customer: No

Buenos días José M Abogado

Cliente: escribió hace 5 días.
Buenos días
Cliente: escribió hace 5 días.
Usted habla inglés

Para conseguir que Jazztel le deje definitivamente en paz le sugiero este protocolo que le detallo

Yes I do

Do you want my info translated into english better?

Cliente: escribió hace 5 días.
Excellent
Cliente: escribió hace 5 días.
Have an issue with Jazztel

Well, then. In order to avoid further problems woth Jazztel follow this procedure

This is the official site of the Spanish Government against mobile companies

So, get the closer consumer protection office to your place and set a claim against them

Cliente: escribió hace 5 días.
I have sent you a copy of the letter sent to Jazztel. Read it you will have an idea of the issu

I see The problem with them is that they are too big and maybe your letter never reach the right place

If you set a claim at the consumer protection office they will take care

Cliente: escribió hace 5 días.
I have written to them. Attached a copy. No reply till now.

And in order to avoid they keep disturbing you longer, you could write them at the same claim that according to your legal rights you order them to erase all your personal data

Please forget the letters you send them as they will ignore them

Cliente: escribió hace 5 días.
Ok. Now what do I have to do next

If you order them to erase your personal data and never ever disturb you they must do it as the fine if they keep disturbing you is 60.000 euros

Follow the legal procedure at the official site

Send them a claim and give them a clear order to erase your personal data

Cliente: escribió hace 5 días.
This matter is since May.
Cliente: escribió hace 5 días.
How to mention it in Spanish
Cliente: escribió hace 5 días.
I should send a claim of 60000€

Once you do it, allow 30 days time and if they keep disturbing you keep all probes of that an set a new claim and denounce them to the spanish personal protection agency

Not you The 60.000 euros fine will be from the Spanish personal protection office if they do not erease your data in 30 days since you ask them for it

Cliente: escribió hace 5 días.
I have written a letter to oficina mumic d información al consumidor
Cliente: escribió hace 5 días.
Ok I will write to jazztell
Cliente: escribió hace 5 días.
To delete personal protection file
Cliente: escribió hace 5 días.
Is that all. I have to do.

That's perfect If you have writing them a letter from the consumer protection office Set a NEW ONE and ask them to erase your personal data

Cliente: escribió hace 5 días.
Ok I am clear. Thanks a lot for the information

Yes give them clear instructions to erase all your personal data according to your right to delete them from their files and let they know that in 30 days time you will denounce them to the AEPD if they keep disturbing you

Cliente: escribió hace 5 días.
Ok

I gently ask for a good rate of my service at the starts

Have a good day ;)

Cliente: escribió hace 5 días.
Thankyou goodbye

Thank you.

Please do not forget this rate at the starts Its important for me

Cliente: escribió hace 5 días.
I am sorry which rate is that.
Cliente: escribió hace 5 días.
I am confused.

At the starts. Fill them up 3 to 5. 5 is the best for me

Cliente: escribió hace 5 días.
Ok no issues. Is 5.5 don’t worry

Thank you. :)

Cliente: escribió hace 5 días.
Where do I have to do it

At the starts you got at the top of your screen Fill them up please

JoseM y otros otros especialistas en Legal están preparados para ayudarle

Thank you